Κατά καιρούς παρατηρείται ένα κύμα από spam emails από υποψήφιους βουλευτές, δημόσιους οργανισμούς, εταιρείες, οργανισμούς κτλ που παραβιάζουν τα δικαιώματά μας. Για αυτό, και για κάθε μελλοντική ανάγκη, παρατίθεται μια πρότυπη απάντηση σε spam emails.
Σας ενημερώνω πως με το συννημένο e-mail το οποίο μου αποστείλατε παραβιάζετε τον νόμο 3471/2006 και συγκεκριμένα το άρθρο 11 περί μη ζητηθείσας επικοινωνίας. Για τη δική σας ευκολία σας παραθέτω το άρθρο ακολούθως [1] αλλά μπορείτε να βρείτε και το ΦΕΚ με ολόκληρο τον νόμο στην ηλεκτρονική τοποθεσία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα [2].
Τόσο η συλλογή των δεδομένων όσο και η χρήση αυτών για σκοπούς άμεσης προώθησης πωλήσεων προϊόντων/υπηρεσιών θα πρέπει να πραγματοποιείται βάσει των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας και λοιπών ειδικότερων διοικητικών αποφάσεων Αρχών. Συγκεκριμένα, η δημιουργία, επεξεργασία ή/και διαβίβαση βάσεως δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς ή/και σκοπούς προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών υπόκειται στις διατάξεις του Ν. 2472/1997 για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε συνδυασμό με τις ειδικότερες προϋποθέσεις νόμιμης συλλογής δεδομένων για σκοπούς απευθείας διαφήμισης και απευθείας προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή υπηρεσιών, όπως προσδιορίζονται ειδικότερα στην υπ’ αριθ. 50/20-1-2000 Απόφαση της ΑΠΔ.
Περαιτέρω, η χρήση των κατά τα ανωτέρω συλλεχθέντων δεδομένων για σκοπούς απευθείας διαφήμισης και απευθείας προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή υπηρεσιών, υπόκειται μεταξύ άλλων στις διατάξεις
Η δημοσιοποίηση των στοιχείων από τους παραλήπτες και μόνο δεν νομιμοποιεί την χρήση τους για σκοπούς απευθείας προώθησης προϊόντων/υπηρεσιών. Απαιτείται περαιτέρω η ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή / φυσικού / νομικού προσώπου για τη μεταβίβαση και χρήση των στοιχείων αυτών για το σκοπό της άμεσης διαφήμισης. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, δεν απαιτείται η ρητή συγκατάθεση, ΜΟΝΟ για τα δεδομένα εκείνα που έχουν αποκτηθεί στα πλαίσια προηγούμενων συναλλαγών (πώλησης προϊόντων/ υπηρεσιών κ.λ.π.) και υπό την προϋπόθεση (α) ότι παρέχεται δυνατότητα διαγραφής με κάθε μήνυμα και (β) ο παραλήπτης δεν είχε αρχικά αντιτεθεί σε τέτοιου είδους χρήση των δεδομένων τους.
Τέλος σε κάθε περίπτωση αποστολής μη ζητηθείσας ηλεκτρονικής επικοινωνίας με σκοπό την απευθείας προώθηση προϊόντων ή/και υπηρεσιών, αυτή θα πρέπει να χαρακτηρίζεται ως τέτοια σαφώς και επακριβώς ευθύς ως περιέλθει στον παραλήπτη της, φέροντας ειδική σήμανση π.χ. “ADV” ή “ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ”.
Σας εφιστώ την προσοχή και επιφυλάσσομαι των νόμιμων δικαιωμάτων μου σε περίπτωση που η συγκεκριμένη αλληλογραφία επαναληφθεί είτε προς το πρόσωπο μου είτε προς οιονδήποτε άλλο που δεν έχει συγκαταθέσει ρητώς να λαμβάνει την αλληλογραφία σας και υποπέσει στην προσοχή μου.
==
[1] Άρθρο 11
Μη ζητηθείσα επικοινωνία
Η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης, ιδίως με χρήση συσκευών τηλεομοιοτυπίας (φαξ) ή ηλε− κτρονικού ταχυδρομείου, και γενικότερα η πραγματο− ποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθη− σης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφη− μιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.
[2] http://tinyurl.com/dpa-gr-spam
ΜΗ ΖΗΤΗΘΕΙΣΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΑΣ
Σας ενημερώνω πως με το συννημένο e-mail το οποίο μου αποστείλατε παραβιάζετε τον νόμο 3471/2006 και συγκεκριμένα το άρθρο 11 περί μη ζητηθείσας επικοινωνίας. Για τη δική σας ευκολία σας παραθέτω το άρθρο ακολούθως [1] αλλά μπορείτε να βρείτε και το ΦΕΚ με ολόκληρο τον νόμο στην ηλεκτρονική τοποθεσία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα [2].
Τόσο η συλλογή των δεδομένων όσο και η χρήση αυτών για σκοπούς άμεσης προώθησης πωλήσεων προϊόντων/υπηρεσιών θα πρέπει να πραγματοποιείται βάσει των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας και λοιπών ειδικότερων διοικητικών αποφάσεων Αρχών. Συγκεκριμένα, η δημιουργία, επεξεργασία ή/και διαβίβαση βάσεως δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς ή/και σκοπούς προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών υπόκειται στις διατάξεις του Ν. 2472/1997 για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε συνδυασμό με τις ειδικότερες προϋποθέσεις νόμιμης συλλογής δεδομένων για σκοπούς απευθείας διαφήμισης και απευθείας προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή υπηρεσιών, όπως προσδιορίζονται ειδικότερα στην υπ’ αριθ. 50/20-1-2000 Απόφαση της ΑΠΔ.
Περαιτέρω, η χρήση των κατά τα ανωτέρω συλλεχθέντων δεδομένων για σκοπούς απευθείας διαφήμισης και απευθείας προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή υπηρεσιών, υπόκειται μεταξύ άλλων στις διατάξεις
- άρθρο 9 παρ. 10, 11 & 12 του Ν. 2251/94
- άρθρο 6 Π.Δ. 131/2003
- άρθρο 11 του Ν. 3471/2006 [μη ζητηθείσα επικοινωνία]
Η δημοσιοποίηση των στοιχείων από τους παραλήπτες και μόνο δεν νομιμοποιεί την χρήση τους για σκοπούς απευθείας προώθησης προϊόντων/υπηρεσιών. Απαιτείται περαιτέρω η ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή / φυσικού / νομικού προσώπου για τη μεταβίβαση και χρήση των στοιχείων αυτών για το σκοπό της άμεσης διαφήμισης. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, δεν απαιτείται η ρητή συγκατάθεση, ΜΟΝΟ για τα δεδομένα εκείνα που έχουν αποκτηθεί στα πλαίσια προηγούμενων συναλλαγών (πώλησης προϊόντων/ υπηρεσιών κ.λ.π.) και υπό την προϋπόθεση (α) ότι παρέχεται δυνατότητα διαγραφής με κάθε μήνυμα και (β) ο παραλήπτης δεν είχε αρχικά αντιτεθεί σε τέτοιου είδους χρήση των δεδομένων τους.
Τέλος σε κάθε περίπτωση αποστολής μη ζητηθείσας ηλεκτρονικής επικοινωνίας με σκοπό την απευθείας προώθηση προϊόντων ή/και υπηρεσιών, αυτή θα πρέπει να χαρακτηρίζεται ως τέτοια σαφώς και επακριβώς ευθύς ως περιέλθει στον παραλήπτη της, φέροντας ειδική σήμανση π.χ. “ADV” ή “ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ”.
Σας εφιστώ την προσοχή και επιφυλάσσομαι των νόμιμων δικαιωμάτων μου σε περίπτωση που η συγκεκριμένη αλληλογραφία επαναληφθεί είτε προς το πρόσωπο μου είτε προς οιονδήποτε άλλο που δεν έχει συγκαταθέσει ρητώς να λαμβάνει την αλληλογραφία σας και υποπέσει στην προσοχή μου.
==
[1] Άρθρο 11
Μη ζητηθείσα επικοινωνία
Η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης, ιδίως με χρήση συσκευών τηλεομοιοτυπίας (φαξ) ή ηλε− κτρονικού ταχυδρομείου, και γενικότερα η πραγματο− ποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθη− σης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφη− μιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.
[2] http://tinyurl.com/dpa-gr-spam
Πηγή άρθρου: http://dimitris.glezos.com/weblog/2009/09/25/spam-spam-spam
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου