Αυτοκίνητο-ρομπότ θα… βγει στο δρόμο για πρώτη φορά τον Ιούνιο, στο διαγωνισμό Pikes Peak. Σε πολλούς το νέο μοντέλο της Audi θα θυμίσει το γνωστό «Κιτ», το γρήγορο αμάξι που πρωταγωνιστούσε στο θρυλικό «Ιππότης της ασφάλτου»!
Το «Shelley», όπως ονόμασαν οι ερευνητές από το Κέντρο Ερευνών Automotive το νέο όχημα, λειτουργεί με αυτόματο πιλότο, αφού δεν χρειάζεται καθόλου οδηγό. Οι ξεχωριστές ιδιότητες του αυτοκινήτου οφείλονται στον ηλεκτρονικό επεξεργαστή που υπάρχει στο πορτμπαγκάζ του, ενώ στο ίδιο σημείο διαθέτει και ένα GPS, που είναι όμως πολύ διαφοροποιημένο από τους πλοηγούς της αγοράς. Η τεχνολογία του συγκεκριμένου GPS, όσον αφορά τις αποστάσεις, επιτρέπει λάθος το πολύ μέχρι δύο εκατοστά.
Το αυτοκίνητο διαθέτει αισθητήρες στις ρόδες και ένα κοντέρ που μετρά την επιτάχυνση. Ετσι, «καταλαβαίνει» την ταχύτητα και μπορεί να κάνει προκαθορισμένη πορεία κρατώντας τη σωστή κατεύθυνση και την κατάλληλη ισορροπία. Για όλα αυτά φυσικά φροντίζει και το ηλεκτρονικό σύστημα που διαθέτει. Περνώντας σε αυτό οι ειδικοί τις οδηγίες που απαιτούνται για να φτάσει το όχημα στο συγκεκριμένο προορισμό, οι πληροφορίες αυτές μετατρέπονται σε αλγορίθμους που δίνουν εντολή στο αυτοκίνητο σχετικά με το πότε πρέπει να στρίψει, πότε να φρενάρει και πότε να επιταχύνει.
Μία θρυλική απόσταση θα δοκιμάσει να διανύσει το ρομποτικό αμάξι στο διαγωνισμό του Pikes Peak, που συνολικά περιλαμβάνει 156 στροφές. Η διαδρομή συνήθως ξεκινά από τα 2.000 μέτρα ύψους στο βουνό Rocciose του Κολοράντο και φτάνει στα 4.300 μέτρα. Σε όλη αυτή την απόσταση δεν υπάρχει κανένα προστατευτικό κιγκλίδωμα.
Τώρα, το αυτοκίνητο περνάει από διάφορους ελέγχους για να επιβεβαιωθεί ότι όχι μόνο θα καταφέρει να ολοκληρώσει τη διαδρομή, αλλά και ότι θα σημειώσει ένα νέο ρεκόρ. Δεν είναι γνωστό το πότε θα κυκλοφορήσει το νέο μοντέλο στην αγορά, αλλά σίγουρα θα μαγέψει με τις ικανότητές του. Οι ειδικοί λένε ότι αγγίζει τέτοια ταχύτητα που μόνο λίγοι επαγγελματίες οδηγοί θα τολμούσαν να δοκιμάσουν.
Πηγή: espressonews.gr
Το «Shelley», όπως ονόμασαν οι ερευνητές από το Κέντρο Ερευνών Automotive το νέο όχημα, λειτουργεί με αυτόματο πιλότο, αφού δεν χρειάζεται καθόλου οδηγό. Οι ξεχωριστές ιδιότητες του αυτοκινήτου οφείλονται στον ηλεκτρονικό επεξεργαστή που υπάρχει στο πορτμπαγκάζ του, ενώ στο ίδιο σημείο διαθέτει και ένα GPS, που είναι όμως πολύ διαφοροποιημένο από τους πλοηγούς της αγοράς. Η τεχνολογία του συγκεκριμένου GPS, όσον αφορά τις αποστάσεις, επιτρέπει λάθος το πολύ μέχρι δύο εκατοστά.
Το αυτοκίνητο διαθέτει αισθητήρες στις ρόδες και ένα κοντέρ που μετρά την επιτάχυνση. Ετσι, «καταλαβαίνει» την ταχύτητα και μπορεί να κάνει προκαθορισμένη πορεία κρατώντας τη σωστή κατεύθυνση και την κατάλληλη ισορροπία. Για όλα αυτά φυσικά φροντίζει και το ηλεκτρονικό σύστημα που διαθέτει. Περνώντας σε αυτό οι ειδικοί τις οδηγίες που απαιτούνται για να φτάσει το όχημα στο συγκεκριμένο προορισμό, οι πληροφορίες αυτές μετατρέπονται σε αλγορίθμους που δίνουν εντολή στο αυτοκίνητο σχετικά με το πότε πρέπει να στρίψει, πότε να φρενάρει και πότε να επιταχύνει.
Μία θρυλική απόσταση θα δοκιμάσει να διανύσει το ρομποτικό αμάξι στο διαγωνισμό του Pikes Peak, που συνολικά περιλαμβάνει 156 στροφές. Η διαδρομή συνήθως ξεκινά από τα 2.000 μέτρα ύψους στο βουνό Rocciose του Κολοράντο και φτάνει στα 4.300 μέτρα. Σε όλη αυτή την απόσταση δεν υπάρχει κανένα προστατευτικό κιγκλίδωμα.
Τώρα, το αυτοκίνητο περνάει από διάφορους ελέγχους για να επιβεβαιωθεί ότι όχι μόνο θα καταφέρει να ολοκληρώσει τη διαδρομή, αλλά και ότι θα σημειώσει ένα νέο ρεκόρ. Δεν είναι γνωστό το πότε θα κυκλοφορήσει το νέο μοντέλο στην αγορά, αλλά σίγουρα θα μαγέψει με τις ικανότητές του. Οι ειδικοί λένε ότι αγγίζει τέτοια ταχύτητα που μόνο λίγοι επαγγελματίες οδηγοί θα τολμούσαν να δοκιμάσουν.
Πηγή: espressonews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου