Το internet αναμφισβήτητα στις μέρες μας αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή διαθέσιμων θέσεων εργασίας, παγκοσμίως. Οι υποψήφιοι μπορούν να βρουν δουλειά στην άλλη άκρη του κόσμου χωρίς καν να μπουν στο αεροπλάνο. Ήδη πολλοί Έλληνες λόγω της υψηλής ανεργίας στη χώρα μας έχουν επιστρατεύσει το διαδίκτυο για να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό και να ξεκινήσουν μία νέα καριέρα. Η διαδικασία φαίνεται απλή, αλλά δεν είναι. Η online αναζήτηση εργασίας έχει τα δικά της μυστικά. Αν ξέρεις, όμως να τη χρησιμοποιήσεις, πίστεψέ με, η επιτυχία είναι δεδομένη. Τα σημεία-κλειδιά που πρέπει να γνωρίζεις είναι:
Κάλεσε εσύ τους εργοδότες
Αν πραγματικά θέλεις να κάνεις τη διαφορά μην τοποθετείς απλώς το βιογραφικό σου στις αντίστοιχες ιστοσελίδες αναζήτησης εργασίας. Πήγαινε ένα βήμα παρακάτω, δημιουργώντας τη δική σου ιστοσελίδα ή ένα online portfolio, όπου θα είναι αναρτημένο το βιογραφικό σου, όλες οι επαγγελματικές σου δραστηριότητες και φυσικά τα στοιχεία επικοινωνίας. Αυτό μπορείς να το κάνεις στο LinkedIn ή με εργαλεία όπως το doyoubuzz.com.
Έλεγξε το όνομά σου στο google
Το πρώτο πράγμα που κάνουν σήμερα οι εργοδότες είναι να «ελέγξουν» τους υποψηφίους στο internet, googlaροντας το όνομά τους. Πριν λοιπόν, το κάνουν εκείνοι φρόντισε να το κάνεις εσύ για τον εαυτό σου. Αν τα αποτελέσματα δεν είναι τόσο ικανοποιητικά θα πρέπει να βρεις τρόπο να διορθώσεις τα πράγματα.
Σκέψου με λέξεις-κλειδιά
Επειδή ακριβώς η αναζήτηση στο Internet γίνεται κυρίως με λέξεις-κλειδιά πρέπει αυτές που σχετίζονται με την εργασία που σας ενδιαφέρει να επαναλαμβάνονται συχνά ή με παραλλαγές μέσα στο βιογραφικό σας. Πχ αν ενδιαφέρεστε για δουλειά σε marketing πρέπει όροι όπως brand manager, product manager, μάρκετινγκ και marketing να υπάρχουν μέσα στο βιογραφικό σας ή στο προφίλ σας.
Περιόρισε τις επιλογές σου
Πολλά site αναζήτησης εργασίας προσφέρουν «φίλτρα» για να βοηθήσουν τους χρήστες να βελτιώσουν τα αποτελέσματα αναζήτησης και να έχουν πιο γρήγορα αποτελέσματα. Καλό είναι λοιπόν να μπεις σε αυτή τη διαδικασία και να περιορίσεις τα κριτήρια όσον αφορά τη γεωγραφική περιοχή, τη βιομηχανία, τη διάρκεια εργασίας, ή να χρησιμοποιήσεις λέξεις-κλειδιά, όπως ονόματα εταιριών, εμπειρία, ύψος αμοιβής κ.α.
Πήγαινε κατευθείαν στην πηγή
Αντί να υποβάλλεις αίτηση για μία ανοιχτή θέση εργασίας που δημοσιεύτηκε σε αγγελία, ένας έξυπνος τρόπος, είναι να επιλέξεις εσύ το στόχο. Να βρεις με λίγα λόγια, την εταιρία στην οποία θέλεις να εργαστείς και στη συνέχεια, να επικοινωνήσεις μαζί της. Επίσης, μπορείς ακόμη να αξιοποιήσεις ορισμένες ιστοσελίδες καριέρας, όπου πολλοί εργοδότες προσκαλούν τους επισκέπτες να συμπληρώσουν το προφίλ τους, το επαγγελματικό τους ιστορικό, τις θέσεις εργασίας που ελκύουν το ενδιαφέρον τους, τις μισθολογικές απαιτήσεις και τις υπόλοιπες προτιμήσεις τους. Ακόμα επισκέψου site του εργοδότη που σε ενδιαφέρει στα social media (LinkedIn, Facebook, Twitter) και αναζήτησε ανθρώπους στο δίκτυο των επαφών σου να σε συστήσουν σε κάθε εταιρία.
Χρησιμοποίησε βίντεο για το βιογραφικό
Ένας ακόμη τρόπος για να ξεχωρίσεις είναι να δημιουργήσεις ένα βίντεο, το οποίο θα λειτουργεί σαν βιογραφικό. Ένα τέτοιο βίντεο δεν θα αντικαταστήσει το παραδοσιακό CV σου, αλλά θα σου επιτρέψει να επιδείξεις ένα μέρος της προσωπικότητάς σου και να υπογραμμίσεις ένα ή δύο σημεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον στο βιογραφικό σου.
Πηγή: Από τη Μίνα Μπαγιώτα και το kariera.gr
Κάλεσε εσύ τους εργοδότες
Αν πραγματικά θέλεις να κάνεις τη διαφορά μην τοποθετείς απλώς το βιογραφικό σου στις αντίστοιχες ιστοσελίδες αναζήτησης εργασίας. Πήγαινε ένα βήμα παρακάτω, δημιουργώντας τη δική σου ιστοσελίδα ή ένα online portfolio, όπου θα είναι αναρτημένο το βιογραφικό σου, όλες οι επαγγελματικές σου δραστηριότητες και φυσικά τα στοιχεία επικοινωνίας. Αυτό μπορείς να το κάνεις στο LinkedIn ή με εργαλεία όπως το doyoubuzz.com.
Έλεγξε το όνομά σου στο google
Το πρώτο πράγμα που κάνουν σήμερα οι εργοδότες είναι να «ελέγξουν» τους υποψηφίους στο internet, googlaροντας το όνομά τους. Πριν λοιπόν, το κάνουν εκείνοι φρόντισε να το κάνεις εσύ για τον εαυτό σου. Αν τα αποτελέσματα δεν είναι τόσο ικανοποιητικά θα πρέπει να βρεις τρόπο να διορθώσεις τα πράγματα.
Σκέψου με λέξεις-κλειδιά
Επειδή ακριβώς η αναζήτηση στο Internet γίνεται κυρίως με λέξεις-κλειδιά πρέπει αυτές που σχετίζονται με την εργασία που σας ενδιαφέρει να επαναλαμβάνονται συχνά ή με παραλλαγές μέσα στο βιογραφικό σας. Πχ αν ενδιαφέρεστε για δουλειά σε marketing πρέπει όροι όπως brand manager, product manager, μάρκετινγκ και marketing να υπάρχουν μέσα στο βιογραφικό σας ή στο προφίλ σας.
Περιόρισε τις επιλογές σου
Πολλά site αναζήτησης εργασίας προσφέρουν «φίλτρα» για να βοηθήσουν τους χρήστες να βελτιώσουν τα αποτελέσματα αναζήτησης και να έχουν πιο γρήγορα αποτελέσματα. Καλό είναι λοιπόν να μπεις σε αυτή τη διαδικασία και να περιορίσεις τα κριτήρια όσον αφορά τη γεωγραφική περιοχή, τη βιομηχανία, τη διάρκεια εργασίας, ή να χρησιμοποιήσεις λέξεις-κλειδιά, όπως ονόματα εταιριών, εμπειρία, ύψος αμοιβής κ.α.
Πήγαινε κατευθείαν στην πηγή
Αντί να υποβάλλεις αίτηση για μία ανοιχτή θέση εργασίας που δημοσιεύτηκε σε αγγελία, ένας έξυπνος τρόπος, είναι να επιλέξεις εσύ το στόχο. Να βρεις με λίγα λόγια, την εταιρία στην οποία θέλεις να εργαστείς και στη συνέχεια, να επικοινωνήσεις μαζί της. Επίσης, μπορείς ακόμη να αξιοποιήσεις ορισμένες ιστοσελίδες καριέρας, όπου πολλοί εργοδότες προσκαλούν τους επισκέπτες να συμπληρώσουν το προφίλ τους, το επαγγελματικό τους ιστορικό, τις θέσεις εργασίας που ελκύουν το ενδιαφέρον τους, τις μισθολογικές απαιτήσεις και τις υπόλοιπες προτιμήσεις τους. Ακόμα επισκέψου site του εργοδότη που σε ενδιαφέρει στα social media (LinkedIn, Facebook, Twitter) και αναζήτησε ανθρώπους στο δίκτυο των επαφών σου να σε συστήσουν σε κάθε εταιρία.
Χρησιμοποίησε βίντεο για το βιογραφικό
Ένας ακόμη τρόπος για να ξεχωρίσεις είναι να δημιουργήσεις ένα βίντεο, το οποίο θα λειτουργεί σαν βιογραφικό. Ένα τέτοιο βίντεο δεν θα αντικαταστήσει το παραδοσιακό CV σου, αλλά θα σου επιτρέψει να επιδείξεις ένα μέρος της προσωπικότητάς σου και να υπογραμμίσεις ένα ή δύο σημεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον στο βιογραφικό σου.
Πηγή: Από τη Μίνα Μπαγιώτα και το kariera.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου