Γνωμικα

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

(Φαγάνες και τζαπατζήδες) Μια ιστορία με τρομοκράτες και θύματα...


Αυτό το άρθρο απευθύνεται σε όσους έχουν όρεξη να διαβάσουν μια μικρή παράξενη ιστορία....

  • Τρομοκρατία


    Ελλάδα, ο παράδεισος του εργολάβου
    Πάρτι έκαναν και κάνουν οι εργολάβοι* στην πολύπαθη τούτη χώρα. Έργα κοστολογήθηκαν με ένα συγκεκριμένο ποσό, το οποίο αργότερα υπερδιπλασιάστηκε για πλάκα, χωρίς κανείς να ξέρει το γιατί.


    Χαρακτηριστικό παράδειγμα των παραπάνω είναι η περίπτωση Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας. Με 153 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει μόνο το 7% του προϋπολογισμού των έργων, η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων έως το 2037.

    Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Ελευθεροτυπία, στο έργο των 2,2 δις οι κατασκευαστές έχουν αναλάβει να καλύψουν το 41% του κόστους με δάνεια τα οποία πρέπει να αποπληρώσουν. Η σύμβαση του 2007 αναφέρει ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει αποσβεστεί μέχρι το 2022.
    Έτσι το Δημόσιο* επί 15 χρόνια τον παραχωρεί στους ιδιώτες* οι οποίοι θα τον συντηρούν και θα καταθέτουν στα ταμεία του κράτους έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
    Παρόμοια διαδικασία ακολουθήθηκε και το 2009 με την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, που περιλαμβανόταν στο δεύτερο πακέτο μαζί με πέντε αυτοκινητόδρομους. Το έργο εν τέλει αποδείχθηκε ασύμφορο και ακυρώθηκε. Βεβαίως δεν έχασε ο ανάδοχος του έργου των 480 εκατ. ευρώ, που ζήτησε λύση της σύμβασης με υπαιτιότητα του Δημοσίου και διεκδίκησε αποζημίωση ύψους 400 εκατ. ευρώ την οποία και έλαβε.

    Η Αττική οδός είναι ένα άλλο τρανταχτό παράδειγμα. Το 1994 το έργο ξεκίνησε με προϋπολογισμό 426 δις δραχμές, αλλά στην πορεία το έργο στοίχησε στους φορολογούμενους πολίτες** άλλα 549 δις δραχμές, δηλαδή μια ακόμη Αττική οδό.
    Ειδικά στην περιφερειακή Υμηττού οι εργολάβοι* έφαγαν με χρυσά κουτάλια, καθώς μετά από προσφυγές στο ΣτΕ διατέθηκαν για έργα προστασίας του περιβάλλοντος 195 δισ. δραχμές, έναντι 19 δις που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Τελικά ο αυτοκινητόδρομος παραδόθηκε το 2004 και του οποίου το κόστος έφτασε στο 1,23 δις.
    Λίγο μπερδεμένη είναι η περίπτωση του Αεροδρομίου στα Σπάτα. Λειτούργησε το 2001 και έγινε πράξη με σύμβαση παραχώρησης ύψους 685 δις δραχμών. Τα 78 δις του συνολικού ποσού προήλθαν από το σπατόσημο με το δημόσιο να καταβάλει από πρόγραμμα επενδύσεων και κοινοτικά προγράμματα άλλα 44 δις δραχμές.
    Σε 370 δισ. δραχμές ανήλθε το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην εταιρεία λειτουργίας του αεροδρομίου το Δημόσιο μετέχει με 55%, ενώ το υπόλοιπο ανήκει σε γερμανικές εταιρείες.

    Τέλος, το Μετρό. Οι πρώτες γραμμές του Μετρό, δηλαδή Εθνική Άμυνα-Σύνταγμα και Σύνταγμα-Δάφνη είχαν κοστολογηθεί με 185 δις ευρώ που το 1994 με τις συμπληρωματικές συμβάσεις εκτινάχθηκαν στα 506,5 δισ. Το ποσό όμως δε θα μπορούσε να μείνει στάσιμο. Απρόβλεπτα που παρουσιάστηκαν διαμόρφωσαν το κόστος στα 711 δισ. δραχμές.

    Μείωση των διοδίων για την αντιμετώπιση των «τζαμπατζήδων»

    Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Ρέππα*, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προβεί σε νομοθετικές πρωτοβουλίες για την επιβολή κυρώσεων...
    σε όσους** δεν πληρώνουν διόδια ή δεν καταβάλλουν το αντίτιμο για τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες. Όπως δήλωσε ο ίδιος θέλουν να αντιμετωπίσουν το κίνημα των «τζαμπατζήδων». Έτσι προανήγγειλε μείωση διοδίων στους οδικούς άξονες που είναι υπό κατασκευή. Ο υπουργός* Υποδομών χαρακτήρισε δίκαιες τις αντιδράσεις πολιτών να μην πληρώνουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Τόνισε όμως ότι υπάρχουν και περιπτώσεις έτοιμων αυτοκινητόδρομων, όπως η Εγνατία, για τους οποίους οι πολίτες αντιδρούν στην εγκατάσταση των σταθμών. 

    • Θύματα

    Διαμαρτυρία για τις αυξήσεις στα εισιτήρια των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη
    Για τη «ληστεία του χειμώνα» κάνουν λόγο πολίτες της Θεσσαλονίκης που διαμαρτύρονται για τις αυξήσεις στις τιμές...
    των εισιτηρίων των αστικών λεωφορείων.
    Σήμερα ομάδες πολιτών πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Αριστοτέλους και ακολούθως κινήθηκαν προς την πλατεία Ελευθερίας. Οπως ανέφεραν οι διοργανωτές της εκδήλωσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υπάρχει αντίδραση των πολιτών της πόλης για την κατάργηση του δικαιώματος μετεπιβίβασης με το "απλό" εισιτήριο αλλά και την αύξηση στην τιμή του τελευταίου από 0,6 σε 0,8 ευρώ.


    Εντονες διαμαρτυρίες προκαλεί και η απόφαση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης να αυξήσει από 0,6 σε 0,9 ευρώ την τιμή του εισιτηρίου για τη μετεπιβίβαση προς μία μόνο κατεύθυνση.


    Ανάλογες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αναμένεται να πραγματοποιηθούν την ερχόμενη εβδομάδα



    Kαμιά μπάρα-ποτέ και πουθενά
    Η Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων , Πολιτών και Εργαζομένων καλεί τα μέλη του κινήματος, φίλους και συναγωνιστές... να συμμετάσχουν στην πανελλαδική κινητοποίηση κατά των διοδίων, τη Κυριακή 6/2, απαντώντας με μαζικό τρόπο στη κυβερνητική αμηχανία που λοιδορεί το κίνημά μας, με το χαρακτηρισμό «τζαμπατζήδες».


    Μετά από δεκαετίες εναλλασσόμενης διακυβέρνησης, ο εργαζόμενος πληθυσμός έχει πλήρως αντιληφθεί ότι όντως εργάζεται «τζάμπα», φορολογείται τζάμπα, πληρώνει τζάμπα, ενώ πολιτικό προσωπικό, εργολάβοι, τραπεζίτες εργάζονται με το αζημίωτο εναντίον της πλειοψηφίας της κοινωνίας.


    Ιδιαίτερα το πολιτικό προσωπικό, που λοιδορεί, βουτηγμένο σε αλλεπάλληλα σκάνδαλα διαφθοράς, ανεξιχνίαστα όπως πάντα, έχουν καταλήξει να μεταφράζονται σε ένα δυσθεώρητο δημόσιο χρέος που καλούνται οι «τζαμπατζήδες» να πληρώσουν.


    Καταγγέλλουμε τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ που αναφέρουν τις 9 μηνύσεις εναντίον συναγωνιστών της Β.Α. Αττικής από τη Νέα Οδό, ως μηνύσεις μη πληρωμής διοδίων, ενώ οι μηνύσεις αφορούν οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό. Η εταιρεία μετά τις μεγάλες κινητοποιήσεις χιλιάδων κατοίκων της ΒΑ Αττικής πέρυσι, στόχευσε συναγωνιστές, επιχειρώντας να τους εμφανίσει ως δολιοφθορείς, δυσφημιστές του «κύρους» της εταιρείας κλπ. Οτιδήποτε άλλο, εκτός από το βασικό, ότι δεν πληρώνουν διόδια.


    Καταγγέλλουμε τη συνεχιζόμενη εκφοβιστική δράση της εισαγγελίας Λάρισας για τις κινητοποιήσεις του Ιούνη 2010, χωρίς κανένα αιτιολογικό και χωρίς καμιά καταγγελία.


    Η επίθεση του κράτους ενάντια σε αγωνιστές του κινήματός μας θα βρει απάντηση σε όλο το μήκος των οδικών αξόνων στις 6 Φλεβάρη.


    Συντασσόμαστε με τους αγώνες του εργαζόμενου πληθυσμού, όπως και των αγροτών, στους οποίους θα σταθούμε στο πλευρό τους όταν ανακοινώσουν συγκεκριμένη ημερομηνία ανοίγματος των διοδίων.
    ΚΑΜΙΑ ΜΠΑΡΑ-ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ
    -Άνοιγμα διοδίων Αττικής Οδού είσοδος Κατεχάκη στις 1:30μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Αττικής Οδού είσοδος Ελευσίνας στις 1:30μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Αττικής Οδού είσοδος Μαρκόπουλου στις 3:00μμ
    (Επιτροπές Αγώνα ενάντια στα ΧΥΤΑ Κερατέας και Γραμματικού)
    -Άνοιγμα διοδίων Αφιδνών στις 3:00μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Θήβας στις 3:00μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Μώλου στις 2:00μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Μοσχοχωρίου στις 3:00μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Μακρυχωρίου στις 3:00μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Πυργετού στις 3:00μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Μαλγάρων (προσυγκέντρωση Άγ.Βενιζέλου στις 12μμ)
    -Άνοιγμα διοδίων γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου στις 2:00μμ
    (προσυγκέντρωση στο Νοσοκομείου Ρίου στη 1:00μμ)
    -Άνοιγμα διοδίων Ασέας στις 3:00μμ
    -Άνοιγμα διοδίων Πολύμυλου Κοζάνης στις 4:00μμ




    Για όσους δεν είδαν κουκούλες στο κείμενο για να ξεχωρίσουν ποιοί είναι μεταξύ άλλων οι τρομοκράτες...
    • * Οι τρομοκράτες 
    • ** Τα θύματα

    Πηγή: κολάζ από τρομακτικο,www.oxidiodia.gr, ενετ, choicetv




    Ξύπνησαν οι καλοπληρωτές (τζαπατζήδες όπως αναφέρουν οι μεγάλες φαγάνες). Η τρομοκρατία τους, πιάνει μόνο στους <<ψαράδες>>, αλλά δυστυχώς για τους κ.κ. φαγάνες, υπάρχουν άνθρωποι με σθένος,  παλληκαριά (άντρες και γυναίκες), ψυχή και πνεύμα αδούλωτο και φιλελεύθερο. 

    2 σχόλια:

    LinkWithin

    Top