Γνωμικα

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Συμβουλές ασφαλούς οδήγησης με αυτοκίνητο (Μέρος 1ο εκστρατείας κατά των τροχαίων ατυχημάτων)

  • Μηδέν αλκοόλ πριν την οδήγηση
  • Φοράμε παντού και πάντα, και στο πίσω κάθισμα και στα ταξί, τη ζώνη ασφαλείας. Έχουν αναφερθεί θάνατοι ακόμη και σε προσκρούσεις με μόλις 20χλμ./ώρα, λόγω πλήξης βασικών οργάνων από το τιμόνι και πρόκλησης εσωτερικής αιμορραγίας
  • Χρησιμοποιούμε το παιδικό κάθισμα για τα παιδιά
  • Σε δίτροχα φοράμε παντού και πάντα κράνος
  • Δεν απαντάμε στο κινητό, όταν οδηγούμε. Όταν το κάνουμε, γινόμαστε κίνδυνος για τους άλλους και τον εαυτό μας.
  • Εάν δεχθούμε κλήση στο κινητό που είναι απόλυτη ανάγκη να απαντήσουμε, σταθμεύουμε σε ασφαλές σημείο με προσοχή και ανάβοντας «αλάρμ» και κατόπιν ασχολούμαστε με αυτό
  • Αποφεύγουμε κάθε είδους αντιπερισπασμό στην οδήγηση, όπως είναι το κάπνισμα, το να ρυθμίζουμε το ραδιόφωνο ή οτιδήποτε άλλο αποσπά την προσοχή μας από το δρόμο.
  • Σεβόμαστε «απόλυτα» τα φανάρια, τα stop και την παραχώρηση προτεραιότητας.
  • Δεν ξεχνάμε ότι σε διασταυρώσεις χωρίς σήμανση ή φανάρια, την προτεραιότητα έχουν αυτοί που έρχονται από δεξιά.
  • Εάν παραβιάσουμε ένα stop ακόμη και με μια «μικρή» ταχύτητα, όπως 30 χλμ./ώρα, η επερχόμενη σύγκρουση μπορεί να αφαιρέσει ανθρώπινες ζωές: τη δική μας ή των άλλων...
  • Ποιος θα ήθελε να έχει μια ανθρώπινη ζωή στα κρίματά του; Να την έχει δηλαδή στερήσει από κάποιον;
  • Συγκρατούμε τα νεύρα μας, κάνουμε υπομονή, χρησιμοποιούμε την κόρνα το δυνατόν λιγότερο, αποφεύγουμε την αντιπαράθεση, όσο κι αν νιώθουμε αδικημένοι και δεν βρίζουμε.
  • Στην οδήγηση δείχνουμε τον πολιτισμό μας.
  • Επισημαίνουμε όλες τις αλλαγές κατεύθυνσης εγκαίρως με φλας και πριν από αυτές, συμβουλευόμαστε πάντα τους καθρέπτες μας.
  • Το φλας στο προσπέρασμα και στην αλλαγή λωρίδας προειδοποιεί, δεν υποχρεώνει.
  • Δεν κάνουμε «σφήνες».
  • Προτού σταθμεύσουμε, προειδοποιούμε εγκαίρως με «αλάρμ».
  • Στην οδήγηση, όσο γρήγοροι και καλοί και αν είμαστε, παραμερίζουμε τον εγωισμό μας.
  • Εάν κάποιος προσπαθεί να μας προσπεράσει, του ανοίγουμε ιπποτικά το δρόμο παραχωρώντας του χώρο, ιδίως εάν επιχειρεί πολλαπλό προσπέρασμα και δεν έχει χώρο να το ολοκληρώσει, κάνοντας προοδευτικό ελιγμό προς τα δεξιά.
    Έτσι μειώνεται ο κίνδυνος για τον ίδιο, για τους ερχόμενους από το αντίθετο ρεύμα, αλλά και για εμάς, καθώς μειώνεται η πιθανότητα μιας καταστροφικής «καραμπόλας».
  • Εάν δεν αφήνουμε κάποιον να μας προσπεράσει, μεταμορφωνόμαστε σε εγκληματίες.
  • Σε περίπτωση που μας «κολλάει» ταχύτερο όχημα στην αριστερή λωρίδα εθνικής οδού και δεν έχουμε χώρο να κινηθούμε δεξιά αμέσως λόγω παρουσίας άλλων οχημάτων, επισημαίνουμε την πρόθεση να τον αφήσουμε να περάσει βγάζοντας προσωρινά δεξί φλας και μετακινούμαστε προοδευτικά στη δεξιά λωρίδα, όταν οι συνθήκες γίνουν κατάλληλες, αφού συμβουλευτούμε βεβαίως τους καθρέπτες μας.
  • Δεν προσπερνάμε ποτέ σε σημεία χωρίς ορατότητα (π.χ. στροφές, ανηφορικά τμήματα) και δεν παραβιάζουμε τη διαχωριστική λωρίδα
  • Το προσπέρασμα επιτρέπεται κατά κανόνα από τα αριστερά. Κατ΄εξαίρεση επιτρέπεται από τα δεξιά, αν ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα ότι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημά του στην πλευρά αυτή.
  • Κρατάμε πάντα αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα. Ένα αιφνιδιαστικό φρενάρισμα μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή...
  • Οι οδηγοί αυτοκινήτου σεβόμαστε τους μοτοσυκλετιστές, κρατώντας αποστάσεις από αυτούς.
  • Σεβόμαστε τις διαβάσεις πεζών. Στα στοπ παραχωρούμε την προτεραιότητα στους πεζούς.
  • Αποφεύγουμε τις «κόντρες». Η μεγάλη ταχύτητα ανήκει στις πίστες, όχι στους δρόμους. Να ξεδίνουμε, λοιπόν, σε αυτές και μόνο.
  • Στο βρεγμένο δρόμο οι κινήσεις μας είναι κατά το δυνατόν πιο ήπιες.
  • Το ίδιο και στις υψηλές θερμοκρασίες, καθώς με αυτές το οδόστρωμα γίνεται πιο ολισθηρό.
  • Το ίδιο και όταν βρέχει για πρώτη φορά μετά από καιρό, γιατί στο δρόμο έχει συσσωρευθεί πολλή σκόνη και χαλίκια, κάνοντάς τον ιδιαίτερα ολισθηρό
  • Ένα σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης ή οδήγηση σε πίστες καρτ αυξάνει τα περιθώρια ασφάλειάς μας, κάνοντάς μας πιο καλούς και έμπειρους οδηγούς
  • Ένα ογκώδες SUV («τζιπ») ή μια λιμουζίνα δεν μας εξασφαλίζει την προτεραιότητα στην οδήγηση. Αυτήν μας την εξασφαλίζει ο νόμος ή την παραχωρεί ένας ευγενικός οδηγός και μόνο...
  • Η υποχώρηση κατά την οδήγηση είναι ανδρεία, όχι δειλία...
Πηγή: http://www.ioas.gr/

Δείτε πατώντας στο link όλα τα κείμενά μας σχετικά με την εκστρατεία μας υπέρ της οδικής ασφάλειας 


2 σχόλια:

  1. Είναι όντως λυπηρό το πόσα άτομα χάνουν τη ζωή τους με αυτό το τρόπο..!
    Πολύ όμορφη και χρήσιμη ανάρτηση..!
    Να είσαι καλά..
    Σε φιλώ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια!
    Ετοιμάζουμε 6 μέρη ακόμα σχετικά με την οδική ασφάλεια και την αποφυγή τροχαίων σε μια προσπάθεια εκστρατείας μέσα από το μέσο που μας δίνεται (bloggin). Υπάρχει ελλιπής ενημέρωση σε αυτό τον τομέα όπως ελλιπής είναι και οι γνώσεις που αποκτάμε περνώντας τη χαζή εκπαίδευση για το δίπλωμα.
    Να είσαι πάντα καλά και πάντα χαμογέλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Top